Ken je het echte verhaal van jouw klanten?

Henk Jan KamsteegBlogLeave a Comment

“Er was eens een prinsesje. Het ging prima met haar. Daarom ging ze lekker slapen.”

Even dacht ik mij er zo gemakkelijk vanaf te kunnen maken, maar helaas… Dat ik zelf bekaf was, deed er niet toe. Mijn dochter van vijf wilde voordat ze ging slapen een echt verhaal horen. En de mededeling dat het goed gaat met een prinsesje is geen echt verhaal.

Natuurlijk moet het goed gaan met de prinses, maar wel pas nadat er een fatsoenlijke strijd is gevoerd. Een leventje dat over rozen gaat, is niet interessant. Niet voor een goed verhaal in ieder geval. Er moet op zijn minst een heks zijn die overwonnen moet worden of een knappe prins die onbereikbaar lijkt.

Wat voor sprookjes opgaat, geldt ook voor jouw verhaal, dat van je bedrijf en dat van je klant.

Welke obstakels heb jij moeten overwinnen om je doelen te behalen?

Welke draak heeft jouw bedrijf verslagen om tot succes te komen?

Welke problemen kennen jouw (potentiele) klanten, de helden dus?

Ontdek je eigen verhaal. Je echte verhaal. En nee, dat het zonder slag of stoot ging, interesseert me niet. Sterker nog: ik geloof het niet!

En belangrijker nog: ontdek welke obstakels jouw klant probeert te overwinnen. Pas wanneer je het echte verhaal van jouw (potentiële) klant kent, kun je ook echt iets voor hem betekenen. 

Overwin jouw obstakels! Neem woensdag 22 april deel aan een webinar over de kracht van storytelling.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.