Trainingen, coaching, lezingen en consulting waar iedereen blij van wordt. Leidinggevenden en medewerkers!
Boeken
"Ik weet niet wat het is met boeken van Henk Jan Kamsteeg, maar ook deze keer weer, heb ik weer enorm de behoefte, om elke bladzijde te verslinden. Het voelt niet als een managementboek, waarschijnlijk omdat het geen kunstje is," aldus een recensent op Managementboek.nl
Henk Jan Kamsteeg is auteur van onderstaande (verhalende) boeken:
Het bouwen en ontwikkelen van een vitale organisatie begint met een visie en het omarmen van het belang van een vitale organisatie. Dat is de start en de energiebron. Daarna begint de reis. Niet door een polderlandschap waarbij je ver vooruit kunt kijken en alles kunt overzien. Nee, het is een tocht over soms slechte, kronkelende, stijgende en dalende wegen.
In dit boek leest u het verhaal van Wessel en directeur Sonja. Die laatste moet hard aan de slag met de ontwikkeling van een vitale organisatie. Daarom schakelt ze de hulp in van Wessel, eigenaar van de meest vitale organisatie van Nederland. Hopelijk biedt het boek jou ook perspectief voor de organisatie waar jij mag werken!
In ‘Inclusief leiderschap’ vertellen Henk Jan Kamsteeg en Ugur Özcan het fictieve verhaal van Anton die een hoge functie aanneemt binnen The Company. Hij gaat de uitdaging aan te bouwen aan een divers en inclusief team, maar komt er al snel achter dat er diverse obstakels overwonnen moeten worden.
Al gaat het in ‘Inclusief leiderschap’ om fictie, de ervaringen van Anton komen rechtstreeks uit de praktijk en laten zien hoe moeilijk het kan zijn een divers team samen te stellen – en nog veel lastiger – iedereen de veiligheid te geven om zichzelf te kunnen zijn en zijn en haar talenten volledig in te kunnen zetten.
In ‘Spreken met passie’ licht Henk Jan Kamsteeg uit dat niets krachtiger werkt dan een sterk verhaal om je ideeën goed over het voetlicht te brengen en zo mensen aan je te binden. Kamsteeg brengt theorie en praktijk bij elkaar door de lessen uit zijn jarenlange ervaring als trainer en storyteller in een boeiend verhaal over Victor te verwerken.
Victor is blij met zijn langgekoesterde promotie. Maar deze vreugde wordt al snel overschaduwd door zijn onvrede over zijn matige prestaties bij het geven van lezingen die bij de nieuwe functie horen. Dan ontmoet hij Willem, die storytelling tot in de puntjes beheerst en zijn publiek iedere keer weer weet te boeien. Willem neemt Victor op sleeptouw en op verrassende wijze leert hij Victor – en de lezer met hem – wat er allemaal komt kijken bij een echt goed verhaal.
Bekijk hier een korte samenvatting van Spreken met Passie
In dit unieke boek laat Henk Jan Kamsteeg zien hoe u met behulp van bekende managementprincipes kunt kiezen voor een duurzame bijdrage aan een goed doel: een bijdrage in het verlengde van uw kerncompetenties.
Waarin kan uw organisatie echt een verschil maken, wat is uw purpose? Waar ligt de grens van uw Cirkel van Invloed? Deze vragen moet ieder bedrijf en elke organisatie zich stellen. De antwoorden hierop verbeteren uw bedrijfsvoering, en helpen u tegelijk kiezen voor een passende maatschappelijke bijdrage. Bovendien draagt een concreet maatschappelijk doel enorm bij aan de motivatie van uw medewerkers. Een driedubbele win dus!
Bekijk hier een korte samenvatting van ‘Pure winst’
De kracht van het compliment: Met positieve feedback naar grootste resultaten Bestel het boek hier >>
Positieve feedback is voor leiders en managers de beste manier om medewerkers te motiveren. Toch richten we ons maar al te snel op ‘verbeterpunten’ in plaats van te versterken wat al goed is. Dennis, de hoofdpersoon in deze parabel, is zo iemand. Als coach van een pupillenteam én als manager hamert hij vooral op de negatieve punten, waardoor zijn goede intenties op zijn werk en op het voetbalveld niet worden waargemaakt.
Dennis gaat in in gesprek met een mental coach, een profvoetballer en een toptrainer. Die laten hem zien waar een oprecht compliment aan moet voldoen en hoe hij zijn complimenten kan aanpassen aan de ontvanger. Stap voor stap leert Dennis hoe je mensen wél tot grootse daden brengt.
Dienend Leiderschap: langer termijn vertrouwen is beter dan korte termijn succes Bestel het boek hier >>
Tijdens een weekend in de Belgische Ardennen raken drie oud-studiegenoten in gesprek over hun eigen manier van leidinggeven. Anton is een succesvolle en zeer ‘sturende’ manager, die in gesprek met Bert en Corné tot de ontdekking komt dat híj wel zijn targets haalt, maar zijn teamleden niet; omdat hij ze te weinig ruimte geeft, voelen zij zich niet betrokken.
Anton is dus niet werkelijk en duurzaam effectief. Hoe kan het dan wel? Kern van hun gesprek is dienend leiderschap. Aan bod komen onder meer de link tussen prestatie en tevredenheid, het belang van complimenten en het verband tussen competentie en karakter.
Bekijk hier een korte samenvatting van ‘Dienend leiderschap’
In dit boek neemt Henk Jan je mee op reis naar India, waar de hoofdpersonen uit het boek ,moderne slavernij recht in de ogen kijken. Een schokkend boek waarin de verhalen helaas geen fictie zijn, maar waargebeurde gebeurtenissen.
Ben je druk met werk, kerk en werk en kerk? Zijn dat wel de dingen die je diep vanbinnen echt belangrijk vindt? Vind je het ook zo moeilijk om keuzes te maken?
Hans, de hoofdpersoon in dit fictieve verhaal, staat stil bij deze vragen na de begrafenis van zijn vader. Hij is van plan het roer om te gooien. In de vorm van een gemakkelijk leesbaar verhaal brengt Henk Jan Kamsteeg deze vragen heel dichtbij. Geen stugge theorie, maar het verhaal van een dertiger die op zoek gaat naar zijn levensdoel.
In De volgende 30 jaar komen verscheidene tips en adviezen naar voren, gebaseerd op idee n van managementgoeroes, de Bijbel en de jarenlange ervaring van de auteur zelf, die de lezer uitdagen serieus werk te maken van de toekomst.
Dienend leiderschap
Laat je e-mail achter en ontvang een gratis ebook Dienend Leiderschap. Ook krijg je de laatste blog over leiderschap en storytelling in je inbox.
Cookies
Deze website gebruikt noodzakelijke cookies voor een correcte werking en analytische cookies (geanonimiseerd) om de statistieken van de website bij te houden. Marketing cookies zijn nodig voor het laden van externe content, zoals YouTube-video's of widgets van Sociale Media. Zie ons cookiebeleid voor meer informatie.