29-08-2017
IK BEN VERLIEFD… OP VERHALEN
“Wat is ooit een manager Storytelling?”
Ik kreeg de vraag van een redacteur van een krant die de eindredactie deed van een opiniestuk dat ik had geschreven en waar ik mijn functie bij had gezet.
“Heb je daar ook een omschrijving voor (liefst in het Nederlands) waar gewone mensen zich iets bij kunnen voorstellen?”, was de vervolgvraag.
Bij deze dan…
Toen mijn rol bij International Justice Mission (IJM) begin 2017 veranderde van Manager Marketing & Communicatie naar Manager Storytelling kreeg ik opvallend veel reacties op m’n veranderde LinkedIn-profiel. Van ‘Storytelling, wat is dat?’ tot ‘Wat een gave job, verhalen vertellen als baan!’
Ook kwamen er veel instemmende reacties. “Dit is precies wat veel bedrijven en organisaties nodig hebben: storytellers.” En – natuurlijk ook leuk – kwamen er direct vragen of ik namens mijn eigen bedrijf diverse leidinggevenden wilde helpen hun eigen verhaal te ontdekken en te schrijven.
Storytelling is in. En gelukkig maar. Willen wij anderen meenemen in onze dromen, zullen wij ons verhaal moeten vertellen. Met cijfers alleen overtuigen we geen mens meer. We willen het gezicht achter de cijfers zien. Of ook: we willen de mens achter de stropdas leren kennen.
Wie ben jij? Wat drijft je? Wat is jouw VERHAAL? Jouw STORY?
Dat is wat ik doe. Verhalen vertellen namens de mooiste organisatie die er is: IJM.
En met mijn eigen toko anderen helpen hetzelfde te doen.
Ik ben verliefd op verhalen.
Verhalen… raken.
Verhalen… houden je wakker.
Verhalen… blijven hangen.
Verhalen… zetten je in beweging.
Verhalen… laten zien wie je bent.
Verhalen…
Wat is jouw verhaal? >>
PS: De redacteur veranderde mijn titel overigens in Manager Communicatie…