26-01-2018
IK BEN GEEN HELD…
Ik moet wat bekennen.
Ik ben geen held.
Al heb ik dit wel vaak gedacht.
En nog uitgeroepen ook.
“Bij mij moet je zijn!”
“Ik ben de beste!”
Ik zie dat meer bedrijven en organisaties dit van zichzelf roepen.
Fout!
Kap ermee!
Niet jij bent de held, je potentiële klant is dit!
Aldus Donald Miller, trainer op het gebied van Storytelling, bij wie ik in de VS een training mocht volgen.
“Jezelf als held positioneren, is de meest gemaakte fout van veel bedrijven,” zo stelt hij.
“Maar klanten zijn niet op zoek naar helden. Ze zijn op zoek naar een betrouwbare gids. Omdat zij zelf de held willen zijn.”
Miller deelde weinig wereldschokkends.
Geen hogere wiskunde.
Maar wat een enorme eye-opener!
Elke film heeft zijn held.
En zijn gids.
Samen gaan ze de strijd aan.
Om de wereld te redden.
Of – misschien wat kleiner – een grote liefde.
Of zichzelf.
Elk verhaal heeft dezelfde ingrediënten.
Zaak is nu deze op een goede manier in te vullen.
Wanneer ons dit lukt, weten wij onze potentiële klanten te boeien.
Niet omdat jij de held bent. Juist niet. Maar een gids.
Een gids die de held verder helpt.
Wat heb jij jouw helden te bieden?
Op zoek naar een gids op het gebied van Storytelling. Check hier wat ik voor je kan betekenen.