Recensie: Meer succes met Instagram!

Henk Jan KamsteegBlogLeave a Comment

Er zijn van die momenten dat ik mij echt een ‘ouwe zak’ voel. En dat terwijl ik toch nog maar 45 jaar jong ben. Een jonge god dus nog, zou je zeggen. Daar waar ik met mijn actieve bijdragen op LinkedIn en Twitter toch redelijk bij de tijd ben, merk ik dat wanneer mijn dochters druk zijn met volgers op ‘Insta’ ik in hen mijn meerderen moet erkennen. Begreep – totdat ik ‘Meer succes met instagram!’ van Rik Keijzer las – maar bar weinig van dit medium. ‘Gelukkig’ slaan mijn dochters op hun beurt nauwelijks een boek open (“Een boek? Wat is dat?”), dus hoop ik met de toepassing van Keijzers tips hen snel in te halen. Qua interessante content en qua volgers. 

Ja, ik heb al wel een tijdje een account op het door Facebook ingelijfde Instagram. En dus post ik zo nu en dan wat foto’s in mijn tijdlijn en heb ik sinds een tijdje ook ‘stories’ ontdekt (een verzameling foto’s die binnen 24 uur weer verdwijnt). En ja, ook ik maak mij schuldig aan het checken of mijn foto’s wel zijn bekeken en worden ‘geliked’. Elke like is toch weer een klein shotje dopamine, het stofje dat ons – al is het maar voor een paar seconden – een geluksgevoel bezorgt.

In de contentmarketing voor mijn trainingsbureau gebruikte ik Instagram eigenlijk vrijwel niet. Gemiste kans, zo stelt Keijzer: “Vandaag de dag is Instagram een belangrijk en krachtig onderdeel van de digitale marketingmix binnen elk bedrijf of organisatie.” En ja, wanneer ik lees dat alleen in Nederland al dagelijks 3,4 miljoen mensen op Instagram te vinden zijn, besef ik mij dat dit natuurlijk een prachtig medium is om actief betrokken te zijn.

En dus maakte ik tijdens het lezen van ‘Meer succes met instagram!’ naast mijn persoonlijke account een account voor mijn bedrijf aan. Op moment van schrijven heb ik ‘al’ tien volgers. (Laat het mijn dochters niet horen, want ze zullen een week lang niet meer bijkomen van het lachen…). Maar goed, je moet ergens beginnen.

Aan de hand van Keijzers routebeschrijving van een voor mij dus nog wat onbekende wereld van Instagram, verwacht ik die tien snel te vermenigvuldigen. Voor de dopaminishots, zeker. Maar ook om meer leidinggevenden te inspireren te groeien tot de leidinggevende die ze zelf graag hadden willen hebben. 

Door ‘Meer succes met instagram’ realiseer ik mij dat ik mijn passie voor storytelling niet alleen kan inzetten op LinkedIn en Twitter, maar dat Instagram hierin ook echt een mooi platform kan zijn. Sterker nog: wanneer bedrijven en organisaties een nieuwe generatie (zoals mijn dochters) wil bereiken, kunnen ze Instagram niet langer negeren. Niet door af en toe maar een fotootje te posten, maar door serieus aan de slag te gaan met een contentstrategie voor Instagram. Keijzer neemt ons graag bij de hand.

Meer succes met Instagram!
Rik Keijzer

Koop het boek hier.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.