Wie is Henk Jan?

Henk Jan Kamsteeg (1976) is eigenaar van Proistamenos. Maar belangrijker: hij is getrouwd en papa van drie dochters.

Als trainer op het gebied van (persoonlijk) leiderschap en storytelling werkte hij voor bedrijven en organisaties als Coolblue, de ANWB, Rabobank en de EO. Daarnaast trainde hij de teams van International Justice Mission in Kolkata en Mumbai (India) en Sydney (Australie).

Volg Henk Jan op Twitter.
En link op LinkedIn.

Henk Jan schreef diverse boeken over leiderschap, werkte zes jaar voor het blad Leadership, las talloze boeken over leiderschap en interviewde mannen als Ken Blanchard, Stephen Covey en Ben Tiggelaar.

In gesprek met Stephen Covey


In gesprek met Ken Blanchard

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

De boeken die Henk Jan schreef zijn:
Dienend Leiderschap >>
De Volgende 30 Jaar >>
De kracht van het compliment >>
Pure Winst >>
Een plaag van geweld >>
Spreken met Passie >>

Henk Jan werkt naast voor Proistamenos, als Company Coach en Trainer bij AAme.

Daarnaast is hij vrijwilliger bij International Justice Mission (IJM), werelds grootste organisatie in de strijd tegen slavernij. Henk Jan werkte meer dan zeven jaar bij deze organisatie als manager Storytelling.

En voordat we het vergeten… Wat betekent Proistamenos in vredesnaam?
Ene Paulus schreef zo’n 2000 jaar geleden een brief aan een groep vrienden in Rome. Daarin gaf hij het – wijze! – advies dat zij die leidinggeven, dit met volle inzet moeten doen. Het Griekse woord dat hier voor leidinggeven wordt gebruikt is, je raadt het al: proistamenos. Ook wel letterlijk te vertalen met: hij die vooraan is gezet.
We weten het: qua marketing is dit de meest beroerde bedrijfsnaam die je maar kunt bedenken… Nu geloven wij dan ook met name in contentmarketing (storytelling dus), dus wat kan ons het schelen. Daarbij komt dat we de naam en betekenis te mooi vonden om te laten liggen.